Pihe-puha Banánkenyér

Gyors, könnyű, isteni süti a hétvégére, glutén- és laktózmentesen. Érdemes kipróbálni, imádni fogjátok!

banankenyer.jpg

HOZZÁVALÓK:

2 banán (lehetőleg jó érett)

20 dkg gluténmentes lisztkeverék (én most aldisat használtam)

15 dkg nyers nádcukor

1 zacskó sütőpor

1 tk fahéj

1 tk gyömbér

1 kk szódabikarbóna

1 csipet só

10 dkg laktózmentes vaj/margarin puhán, vagy megolvasztva

2 tojás

10 dkg dió (vagy más mag), apróra vágva

4 ek kandírozott narancshéj

 

A szárazanyagot összekeverjük egy tálban, egy másikban villával a banánt szétnyomkodjuk. Utóbbihoz öntjük a vajat és a tojást (ha olvasztott vaj, hűtsd ki kissé, hogy ne főzze meg), és habosra keverjük. Hozzáadjuk a szárazat, azzal is elkutyuljuk, majd sütőpapírral bélelt, vagy szilikon formába tesszük - én őzgerinc formát használtam. 160 fokra előmelegített sütőben, 50 percig sütjük. Végezzünk tűpróbát, ha nem ragad rá, már jó lesz!

Hagyjuk kihűlni a formában, majd borítsuk ki, és szeleteljük. Isteni, őszi-téli hangulatú, pihe-puha, omlós süti. Glutén- és laktózmentes, tejmentes, FODMAP diétába illeszthető, és...

 

...megérdemled! :D

 

Az eredeti receptet innen lőttem: https://femina.hu/recept/glutenmentes-banankenyer/

 

Encsi