Halloween-i Muffinok

Glutén- és laktózmentesen

Megint süti! Szóval az történt, hogy láttam egy szuper ötletes receptet, amit némi barátnői szaksegítséggel mentessé gyúrtam, s megszületett ez a rémséges finomság :) Mindenképpen próbáljátok ki!

halloweenmuffin.jpg

Első utatok az ABC-be vezessen, ahol megvesztek mindent, amivel egy ilyen szörnyű sütit csak díszíteni lehet. A képen békás gumicukor, franciadrazsé (sajnos nem mentes, én nem ettem), mandulás fehércsoki (szintén nem) és epres Oreo keksz (szintén nem, de lehet mentest is kapni) látható. Plusz, ami nem látszik, de mindenképp kell bele, az a pillecukor - ez már az ördögi terv része, mindjárt meglátjátok!

 

HOZZÁVALÓK:

Jó sok félelmetes, színes, vicces, glutén- és laktózmentes díszítő elem: keksz, csoki, gumicukor, stb.

1 zacskó pillecukor

130 gr rizsliszt

130 gr kókuszliszt

140 gr nyers nádcukor

100 gr cukrozatlan kakópor

1 csipet só

2 tk sütőpor

1/2 tk szódabikarbóna

100 gr laktózmentes vaj/margarin

1,5 dl laktózmentes joghurt

1,5 dl növényi tej, + 1-2 dl, ha ez nem elég

2 tojás

 

A száraz alapanyagokat (rizsliszt, kókuszliszt, kakaópor, cukor, só, szódabikarbóna, sütőpor) összekevertem egy tálban. A margarint megolvasztottam kis lángon, majd hagytam pici hűlni. Ezután a keverőtálba tettem a tojásokkal, a joghurttal és 1,5 dl tejjel, majd habverővel kikevertem. Hozzáadtam a szárazanyagot, és tovább kevertem. Mivel ekkor még morzsalékos volt a tészta, hozzáadtam egy kis plusz tejet - mindig csak egy löttyintésnyit, addig, míg elérte a kívánt állagot. Ez körülbelül puding sűrűséget jelent, amikor már nem folyik, de nem is darabos, a kanálon is rajta marad egy jó része, ha megdöntöm.

A muffinsütő formába tettem a muffin papír kosárkákat. Minden kosárka aljára tettem egy kiskanálnyit a masszából, ebbe belefektettem egy pillecukrot, majd tettem rá még annyi tésztát, amennyi ellepi - a kosárkák kb. 2/3-ig, 3/4-ig lettek tele. Kicsit oda is ütögettem a tepsit a pulthoz, hogy ne legyen a tésztában hiány.

Betoltam a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 20 percig sütöttem.

FIGYELEM! Az eredeti, nem mentes recept 160-170 fokon 10-15 percet írt. Én ezt eléggé átvariáltam, s mikor ilyen alacsony hőmérsékleten sütöttem, 20 perc alatt sem sok minden történt. Tehát azt javaslom, ehhez a mentes változathoz 180 fokon süsd 15 percig a muffinokat, majd nézz rájuk, hogy állnak. Egyrészt látszik is, mikor kezdenek megszilárdulni, másrészt végezz tűpróbát! Szúrj bele a sütibe egy tűt, s ha tisztán húzod ki, nem ragadt rá tészta, és a teteje se folyik, akkor jó lesz. Nekem ez kb. 20 perc volt.

Amikor kész vannak, vedd ki őket, és tedd félre hűlni. Mikor már nem forró, kiveheted a kosárkákat, és tálra teheted (nekem 1,5 kör, 18 muffin sült ki ennyiből).

FIGYELEM! Alert ismét: az ördögi terv része, hogy a pillecukroktól a muffinok KIPUKKADNAK, és lesz bennük egy megtölthető barlang. Ezért az ötletért vagyok úgy oda, hogy megcsináltam őket! Ebbe a lyukba tömködheted aztán az Oreot, a cukorkákat, vagy akár valami krémet is nyomhatsz bele. A gumicuki békákat kevés cukormázzal próbáltam maradásra bírni a muffinokon, több-kevesebb sikerrel.

A végeredmény egy édes, de nem gejl, félelmetes, nagyon fincsi csokis muffin lett. Mindenképp javaslom kipróbálni, gyerekkel együtt is, imádni fogják a díszítést - és a csupacsoki süteményt is.

Tökös-kolbászos szendvicskrémet itt találtok:

https://kajtarmacska.blog.hu/2021/02/11/sutotokos_szendvicskrem_881

Nagyon finom sütőtökös kuglófot pedig itt:

https://kajtarmacska.blog.hu/2021/02/19/sutotokos_kuglof_gm_lm

Az eredeti receptet itt találtam: https://www.facebook.com/csillagyogykonyhaja